تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۵
جالب است ۰
مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول هشدار داد

جهان با اقتصاد «دهه ۲۰ کم رمق» مواجه است

کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول در دور جدید ریاست خود در تلاش است تا با پدیده‌ای که خود آن را «دهه ۲۰ کم رمق» می‌نامد، مقابله کند.
جهان با اقتصاد «دهه ۲۰ کم رمق» مواجه است
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،کریستالینا جورجیوا که اخیراً برای دومین دوره به ریاست صندوق بین‌المللی پول منصوب‌ شده است، استدلال می‌کند که اقتصاد جهانی در حال حاضر «به‌طور قابل‌توجهی انعطاف‌پذیر است»، اما همچنین با «رشد تاریخی آهسته پیش‌بینی‌شده برای سال‌های آینده مواجه است.
او می‌گوید اگر اقدامی برای ایجاد انگیزه بیشتر برای رشد انجام ندهیم، یک دهه ناامیدکننده به این اقتصاد اضافه خواهیم کرد و در نتیجه «دهه ۲۰ کم رمق» را در پیش رو خواهیم داشت.
جورجیوا باور دارد کشورها برای تحریک رشد اقتصادی بیشتر، باید «سیاست‌های مالی و سیاست‌های پولی مبتنی بر رشد اتخاذ کنند و البته بدانند که آنچه بزرگ‌ترین تفاوت را ایجاد می‌کند، ایجاد سرمایه انسانی و زیرساخت تحول دیجیتال برای یک تحول سبز است.»
وقتی صحبت از آمریکا می‌شود، او می‌گوید که این کشور در حال حاضر به دلیل اقتصاد قوی، دلار قوی و جذابیت آن برای جریان‌های مالی در وضعیت بسیار ممتاز قرار دارد. بااین‌حال، جورجیوا باور دارد که صندوق بین‌المللی پول گام‌های زیادی را شناسایی کرده است که آمریکا می‌تواند با کمک آن‌ها بدهی خود را بدون آسیب رساندن به چشم‌انداز رشد اقتصادی کاهش دهد.
او همچنین خاطرنشان می‌کند که آمریکا به‌گونه‌ای هزینه می‌کند که گویی هنوز «جمعیت جوان چند دهه پیش را دارد، که این روند باید اصلاح شود.»
جورجیوا معتقد است: آمریکا از این‌که کشوری است که جوانان از سراسر جهان می‌خواهند در آن زندگی کنند، سود می‌برد. او همچنین می‌گوید که بدهی آمریکا مشکلی است که با توجه به هزینه‌های بالای خدمات بدهی باید موردتوجه قرار گیرد.
رئیس صندوق بین‌المللی پول با ایده دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای اعمال تعرفه ۶۰ درصدی بر واردات چینی جورجیوا مخالفت کرد؛ اما باور دارد که یکی از دلایل افزایش ضدجهانی‌گرایی، این بوده است که سیاست‌های جهانی‌گرایانه به نفع همه نبوده است و گروهی از افراد به دلیل اجرای این سیاست‌ها شغل خود را از دست می‌دهند.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcc04q4.2bqem8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین