تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۸
جالب است ۰
محمدغفوری کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفتگو با هفته نامه سرمایه گذاری،راجع به ریزش این روزهای بازار سرمایه و وضعیتی که چند سال اخیر دچار آن شده است، گفت: رغبتی برای خرید به بازار سرمایه وجود ندارد و بیشتر پول های ورود به بازار سرمایه برای نوسان گیری بوده و سرمایه گذاری در بورس 3 سال است که انجام نمی شود.
نگاه «علی الحساب» به بورس باعث نابودی سرمایه گذاری شده است
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،این فعال بازار سرمایه افزود:اکثر سرمایه گذارانی که فعال بازار سرمایه هستند استراتژی سرمایه گذاری ندارند، در سطح کلان بازارها از تردید بیزار هستند، وقتی که برای سودسازی شرکت ها وجود دارد فرار سرمایه گذار ایجاد می شود.
غفوری اضافه کرد: بازارساز وظیفه ذاتی آن حمایت از بازار با نقدینگی نیست بلکه از بین بردن تردید در سطح کلان برای سرمایه گذاری است، اگر تردیدها از بین رود خود به خود پول وارد بازار سرمایه می شود.
به گفته این فعال بازار سرمایه ، با بازاری مواجه هستیم که بیشتر دست بازارساز است و این بازارساز نقش خود را به خوبی ایراد  نمی کند و تصمیمات منفی وزن بیشتری را نسبت به تصمیمات مثبت دارد.
این معامله گر و تحلیلگر بورس گفت: وضعیت «علی الحساب » باعث نوسان در بورس شده است، نرخ خوراک علی الحساب، بهره مالکانه علی الحساب، نرخ سوخت علی الحساب، تعرفه و مالیات علی الحساب باعث شده تحلیلگران بنیادی بازار سرمایه نتوانند ارزیابی دقیقی از سودسازی شرکتها داشته باشند، به عنوان مثال یک صنعتی سودسازی خوبی دارد و دولت با یک دست درازی و با ابلاغیه و تصمیم گیری مفروضات تحلیلی را عوض می کند و این تردید را بازارساز ایجاد کرده است.
غفوری در پایان گفت: در سنوات گذشته بازار ساز فقط یک نمایش ایجاد کرده و دولت به هیچ وجه حمایتی از بورس نکرده است، سیکل نقدینگی باعث رشد بورس در مقاطع مختلف شده است امیدوارم تصمیماتی برای بازار سرمایه گرفته شود که از فضای تردید بیرون آمده و  رشد بازار سرمایه را شاهد باشیم.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcgy797.ak9334prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین